Αυξήστε την αποτελεσματικότητα των εκπαιδεύσεων σας
View this email in your browser

Turning Point : Πώς με βοηθάνε να χειριστώ τους πιο ντροπαλούς ; Πώς τους βάζω στο παιχνίδι;

Περί  Ντροπαλότητας

Ντροπαλός θεωρείται αυτός που νοιώθει περίεργα, άβολα ή ανήσυχα κατά τη διάρκεια κοινωνικών επαφών. Δυσκολεύεται να επικοινωνήσει, μπορεί να κοκκινίσει ή και να ιδρώσει από την ένταση.  Σχεδόν το 50% των ανθρώπων δηλώνουν ντροπαλοί όταν ρωτηθούν σχετικά.
Ο Τόμ Χάνκς είναι ένας από τους πολλούς διάσημους ντροπαλούς.
Οι ντροπαλοί  θεωρούνται λιγότερο ευφυείς αν και η ντροπαλότητα δεν σχετίζεται με τη νοημοσύνη. Η ντροπαλότητα επηρεάζει αρνητικά την συνολική εκπαιδευτική εμπειρία των εκπαιδευομένων σε όλα τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
.

Στρατηγικές αντιμετώπισης της ντροπαλότητας με τα Turning Point


Σαν διοργανωτές ή σαν εισηγητές σε εκδήλωση ή σεμινάριο επιδιώκουμε όλοι οι συμμετέχοντες  αφενός να  απορροφήσουν όσο το δυνατό περισσότερες πληροφορίες αφετέρου να νοιώσουν ικανοποίηση, να διασκεδάσουν, να νοιώσουν ότι πραγματικά έμαθαν κάποια πράγματα και ότι συμμετείχαν στην όλη διαδικασία σαν ισότιμο μέλος της ομάδας. Σίγουρα δεν θέλουμε η ντροπαλότητα να υποβαθμίσει για ορισμένους την όλη εμπειρία της εκδήλωσης ή του μαθήματος.
 

Στρατηγική 1:  Συμμετοχή όλων και σπάσιμο του πάγου.

Στην αρχή του σεμιναρίου ή της εκδήλωσης μοιράζουμε τα χειριστήρια με τρόπο που εμφανώς εξασφαλίζει την ανωνυμία. (Κυκλοφορούμε στην αίθουσα με μια τσάντα από χειριστήρια Turning Point και οι εκπαιδευόμενοι διαλέγουν τυχαία το χειριστήριο τους)
Αν οι εκπαιδευόμενοι χρησιμοποιούν για πρώτη φορά το σύστημα εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία των αρχικών οδηγιών χρήσης για να σπάσουμε την αμηχανία μέσω των οδηγιών χρήσης (π.χ.  πώς ανοίγουμε και κλείνουμε τα χειριστήρια, τη σημασία του πλήκτρου enter) και  βέβαια κάνοντας humour (π.χ. Προσοχή σε αυτό το πλήκτρο γιατί ανατινάζει το χειριστήριο!!!)
Αν οι εκπαιδευόμενοι έχουν ξαναχρησιμοποιήσει το σύστημα στο Παρελθόν επαναλαμβάνουμε τι οδηγίες με γρήγορο ρυθμό και υπενθυμίζουμε κάποιο αστείο περιστατικό από την προηγούμενη χρήση (π.χ. Πως είχατε «κολλήσει» και δεν μπορούσατε να πάτε στην επόμενη διαφάνεια μετά από μια ερώτηση Turning Point)
Στρατηγική 2 : Κάνουμε συχνές ερωτήσεις.

Φροντίζουμε να ενσωματώνουμε αρκετές ερωτήσεις (True/False, Multiple Choice, Numeric,  Short Text) μέσα στην παρουσίαση μας. (Καλή Πρακτική : 1 ερώτηση κάθε 3-4 διαφάνειες)
Οι ερωτήσεις μας έχουν πολλαπλούς στόχους :
  • Να τραβήξουμε την προσοχή
  • Να βοηθηθούμε στην εισαγωγή νέων εννοιών
  • Να ελέγξουμε το βαθμό κατανόησης των εκπαιδευομένων μας, αφού παρουσιάσουμε το υλικό μας
 Φροντίζουμε να δίνουμε επαρκή χρόνο στους εκπαιδευόμενους ώστε να προλαβαίνουν να απαντούν όλοι – Όχι όμως πάρα πολύ χρόνο ώστε να βαριούνται.
 
Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας προβάλουμε & ελέγχουμε το grid με τα χειριστήρια που έχουν ήδη απαντήσει και «ενθαρρύνουμε» αυτούς που δεν έχουν απαντήσει ακόμα, να το κάνουν.( Άντε παιδιά υπάρχει λίγος χρόνος ακόμα)
 Για περισσότερες πληροφορίες και ιδέες δείτε τη αντίστοιχη σελίδα για τα Turning Point στο site μας.
Mήν διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη σας.
Λειτουργούμε γραμμή "πρώτων βοηθειών" κάθε εργάσιμη μέρα από τις 9:30 το πρωί ως τις 5:30 το απόγευμα.


Με εκτίμηση,


Αναστάσιος Βουδούρης
Managing Partner
Copyright © 2015  Anova Consulting, All rights reserved.
Καρέα 19, 116 36 Αθήνα
Τ: 210 9200287, F: 210 6400526
E: sales@anova.gr, http://www.anova.gr


unsubscribe from this list    update subscription preferences